ר' מזור בהיינה: "המגזר החרדי צריך לעשות חשבון נפש על התנהגותו כלפי יוצאי אתיופיה"

    ארי וידר 3 Comment on ר' מזור בהיינה: "המגזר החרדי צריך לעשות חשבון נפש על התנהגותו כלפי יוצאי אתיופיה"
    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התחושות הקשות בקרב בני האתיופית שמצאו ביטוי בהפגנות בימים האחרונים, מציבה גם בתוך בני העדה האתיופית המשתייכים למגזר החרדי בתוך בעיה.

    הרב מזור בהיינה, ששימש בעבר כחבר כנסת מטעם ש"ס אומר לאתר 'קול חי': "אני חושב שגם המגזר החרדי צריך לעשות חשבון נפש על התנהגותו כלפי יוצאי אתיופיה".

    "בציבור החרדי האפליה כלפי העדה האתיופית בולטת במיוחד" הוא אומר בכאב "גם כשהייתי חבר כנסת מטעם ש"ס נתקלתי במנהלי תלמודי תורה חצופים שלא רצו לקבל בשום אופן את בני העדה החרדים. ב"ה יש התעוררות לחזרה בתשובה גם בקרב בני העדה האתיופית, אבל להם קשה עוד יותר להשתלב".

    לדבריו של הרב בהיינה "הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה נחוש ויצא נגד כולם ובעד בני העדה האתיופית. גם הגאון רבי משה פינשטיין טען שאמנם צריך לעשות את הבירור ההלכתי, אבל בצורה מקרבת".

    עם זאת, לדברי הרב בהיינה הוא טרם קיבל שיחת טלפון מראשי ש"ס מאז התפרצה מחאת יוצאי אתיופיה "אני לא יודע למה הם לא התקשרו, אולי כי הם עסוקים בקואליציה, אבל בהחלט היה חשוב שהם יתקשרו ויראו מה ניתן לעזור לבני העדה". הוא אומר.

    "אני חושב" הוא מוסיף "שהציבור החרדי שחש מופלה כלפי הציבור החילוני, היה הראשון שצריך להזדהות איתנו ולהבין מה זה אפליה, אבל לצערי בציבור החרדי משתמשים איתנו באותו מטבע שמשתמשים בהם. ואני אומר, טלו קורה מבין עיניכם".

    הרב מזור בהיינה, שמשמש אף כרב קהילה של יהודי אתיופיה אומר כי "יש לי רעיון לעשות מפגשים בין ראשי העדה האתיופית לבין הרבנים החרדים כדי שיהיו מודעים לקשיים שלנו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מועצת הרבנות הראשית קבעה צריכים גיור לחומרה, כך יעשו ויתקבלו במוסדותינו

    2. 2

      הרב בהיינה מתכוון בדיוק אליהם. יוצאי אתיופיה שעברו גיור לחומרה וכשרים למהדרין בכל החותמות שיש!

    3. 1

      זה מה שהוא אמר..לעשות את הבירור ההלכתי ולא להחליט על אתר!